سؤالات متداول مربوط به شینیون


۱- برای اینکه موهایمان خشک و لاستیکی نشوند و در عین حال پف داشته باشند چه کنیم؟

استفاده از حجم دهنده (پودر) و همچنین عمل پوش دادن پاسخ شماست. اگر از مواد حجم دهنده برای پف کردن مو استفاده کردید دیگر نیازی نیست با کرم یا ژل و یا واکس آن را سنگین کنید و فکر کنید هر چه مواد بیشتر استعمال شوند دیزاین مو فیکس‌‌تر می شود. چون نتیجه عکس می دهد و پفی که ایجاد کردید با سنگینی مواد روی آن خوابیده شده و یک موی کثیف باقی می ماند.

۲- برای دوام و ماندگاری شینیون چه کنیم؟

حدود ۶۰ % از ماندگاری شینیون به شینیون‌کار و حدود ۴۰ % به مشتری بستگی دارد.

صحبت ما روی آن ۴۰ درصد است که شاید شما در منزل خودتان آرایش و میزامپلی موهایتان را انجام داده باشید.

اولین مورد تثبیت با مواد تثبیت کننده آرایش مو از قبیل ژل، موس و اسپری است که از اسپری مو در حین درست کردن و حتی در پایان کار می شود استفاده کرد .

نکته بعدی در مورد افرادی است که موهای صاف و لختی دارند که به سختی حالت می گیرد. آقایان می توانند از کتیرا یا حالت دهنده های موجود در بازار استفاده کنند. خانم ها هم قبل از آرایش مو آنها را  با استفاده از بابلیس  یا بیگودی پیچ بدهند و بعد مدل مورد نظر رو درست کنند.

۳- چرا وقتی براشینگ می کنیم موهایمان لخت لخت نمی شوند ؟ یا چه کار کنیم موهایمان لخت شلاقی شوند؟

یکی از مشکلاتی که همه خانم ها دارند برطرف کردن وزی مو بعد از سشوار کشیدن است. اولین اقدام برای یک براشینگ حرفه‌ای استفاده از نرم کننده قبل از براشینگ است که مو از حالت سیمی شکل خارج شود. دومین اقدام این است که موها به مرز خشک شدن رسیده باشند یعنی خیس نباشند (نمناک باشند).

نکته : برای موهای فر، نم مو گرفته شود.

سومین کار تقسیم موهاست و چهارمین اقدام که بعد از براشینگ باید انجام شود، استفاده از واکس یا کرم مو می باشد. بعد از آن دوباره براشینگ می کنیم و در آخر هم واکس مو را کف دست زده و روی خرده موها زده تا وزی کاملا گرفته شود.

توجه! برای موهای فر تا ۳ بار هم خشک می کنیم.

۴- چه شینیونی به فرم صورتمان می آید؟

مدل مو حتما باید متناسب با چهره ی فردف باریکی و بلندی گردن، کشیده یا گرد بودن صورت و بلندی پیشانی باشد. مثلا برای افراد با صورت های قلبی شکل که پیشانی پر و چانه ی باریک دارند مدل موی گوجه ای که کنار گردن باشد مناسب است تا از باریک بودن چانه گرفته شود و همچین فرق باز. در مورد افرادی که صورت های کشیده دارند به هیچ عنوان مو کامل بالا بسته نمی شود. چون کشیدگی صورت را بیشتر می کند. قسمتی از مو بالا و الباقی دور گردن و همچنین فرهای حجیم و درشت مناسب این افراد می باشد.

افراد با صورت های مستطیلی: فرهای حجیم، گوجه ای درشت با چتری شلوغ.

افراد با صورت های گرد :مدل موهای بالا مناسب هستند ولی با مقداری چتری در صورت که از گرد بودن صورت کم شود.

افراد با صورت های تخم مرغی شکل که پیشانی و چانه باریک دارند ولی استخوان گونه آنها بیرون‌تر است  جزو افرادی هستند که تقریبا همه مدل ها به آنها می آید مخصوصا دم اسبی صاف یا گوجه ای حالت دار.

۵- چه کنیم که موهایمان آسیب نبیند و یا اگر آسیب دیدند، برای جلوگیری از خشکی مو از چه موادی استفاده کنیم؟

موها شکوه و جلوه چهره‌ی ما هستند و به ما شخصیت و استایل می دهند. پاسخ اول اقداماتی است که باید انجام بدهیم تا آسیب نبیند از جمله مواردی که باعث آسیب موی خشکی می شوند عبارت اند از:

  • از بین رفتن چربی و رطوبت( در اثر شستشوی زیاد )
  • استفاده بیش از حد از انواع خشک کن که از دلایل اصلی خشکی و وز شدن مو هستند احتمالا از سرم
    و محافظ مو ( کرم مو و سرم ضد وز Anti Frize   استفاده کنیم.
  • استفاده از محصولات اشتباه مو ( الکل و پارابن ) چون الکل ریشه مو رو خشک کرده و باعث ریزش مو
    می شود.
  • استفاده زیاد از رنگ مو و دکلره: مواد شیمیایی قوی که باعث می شوند چربی طبیعی مو از بین برود. از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنیم.
  • باد – رطوبت ، نور خورشید که باید در برابرشان حتما از کلاه استفاده کنیم. افرادی که استخر می روند حتما قبل و بعد از استخر موهایشان را بشویند تا ذرات کلر روی مو باقی نماند.
  • حمام کردن با آب داغ : حتما آبکشی موها با آب سرد باشد چون آب سرد باعث بسته شدن کوتیکول های مو می شود. برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته از محصولات هیدراتر که وظیفه آب رسانی به مو را
    بر عهده دارند استفاده کنیم.

در پاسخ به سوال دوم، روش های ترمیم موهای آسیب دیده را بررسی می کنیم:

  • معجزه سرکه سیب و روغن زیتون که باعث ترمیم و رشد مو می شود.
  • ۱ قاشق سرکه سیب + ۲ قاشق روغن زیتون و ۳ عدد سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده و ماسک بدست آمده را ۳۰ دقیقه روی مو گذاشته و با کلاه رنگ بپوشانید سپس آبکشی کنید.
  • ترکیب شامپو و تخم مرغ: تنها ماده ای که پروتئین را مستقیم به مو انتقال می دهد تخم مرغ است که جزو بهترین روش برای درمان موهای وز شده با رنگ و آسیب دیده با حالت دهنده های مو می باشد (هفته ای یک بار به مدت ۵ دقیقه شست و شو شود).
  • ماسک کره: از محصولات لبنی پرطرفدار که خاصیت تغذیه کنندگی دارد کره می باشد. کره را در دمای محیط آب کرده و به مدت نیم ساعت روی ساقه ها بزنید. موها را با کلاه پوشانده سپس با شامپو و آب ولرم آبکشی نمایید.
  • ترکیب روغن بادام و زیتون
  • وعده های غذایی: از حبوبات، سبزیجات سبز مثل اسفناج که منبع آهن و پروتئین هستند استفاده کنید. آش، حلیم، عدسی، گوشت قرمز، تخم مرغ – میوه های خشک ( نکته : فست فودرا کنار بگذارید )
  • اسید فولیک و ویتامین بیوتین و یا ویتامین Bv برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار مؤثر است.

۶- چرا بعضی موهای فر زود باز می شوند و ماندگاری ندارند؟

این مساله  به نوع کشیدن بابلیس خیلی بستگی دارد. نحوه پیچیدن با بابلیس – اتو یا فر بیگودی: هر چه فر ریزتر باشد ماندگاری بیشتری دارد. فرهای بیگودی دوام فوق العاده ای دارند. وقتی بابلیس می کشیم حتما باید مو در دستمان خنک شود یا آن را با گیره های نگه دارنده نگه داریم تا سرد شود. اگر مو به حالت داغ رها شود، خیلی زود باز می شود.

۷- چه کار کنیم تا بعضی جاهای خالی موهایمان پردیده شوند؟

می توانیم با استفاده از پودرهای رنگی جاهای خالی سر را پوشش بدهیم. البته بعضی مشتری ها زیاد مایل به استفاده از پودر نیستند. در این صورت می توانیم یا از موی خودشان یا از موی هم رنگ خودشان استفاده کنیم و آن را به حالت پیتاژ و در قسمت خالی بریزیم و با تافت و چسب مو فیکس کنیم .

Comments are disabled.